donderdag 15 november 2007

casus van anke

Wat moet ik doen?

Leidster van een kinderdagverblijf vertelt:Een kind uit mijn groep ziet er onverzorgd uit als het wordt gebracht door de ouders en ruikt niet altijd fris.Moet ik hier iets over zeggen tegen de ouders?Mag ik hier uberhaupt wel iets over zeggen tegen de ouders?Stel dat ik het ga zeggen, hoe moet ik dat dan doen en wanneer?Jeetje, wat is dit lastig!

Mijn reactie:

Ik vind wel dat je er wat over mag zeggen het gaat tenslotte wel over de gezondheid van het kind. Maar je moet het natuurlijk niet op een beledingende manier zeggen je kunt de ouders afschrikken of ze kunnen boos reageren. Ik zou het ook heel moeilijk vinden om dat te doen. Misschien zou ik het persoonlijk ook niet doen, maar toch is het wel de beste oplossing om het wel te doen. De ouders moet je even appart spreken en niet waar iedereen bij is en ze dan confronteren met het probleem. Hopelijk begrijpen ze het en zien ze het zelf ook in.


Geen opmerkingen: